Výstup na Triglav - informace a odkazy. Na našich stránkách o Alpách se podrobně zabýváme popisem jen omezeného okruhu oblastí. Achychom Vám usnadnili hledání na internetu, uvádíme zde zajímavé odkazy na další internetové zdroje informací na téma Výstup na Triglav. Uvedeny jsou zde pouze citace z nalezených článků, aby jste si mohli udělat představu jakých témat se odkazované články dotýkají. Většinou neodkazujeme na fotogalerie, kde jsou pouze fotky s minimálním nebo žádným popisem.
  Last minute ubytování v Rakousku - sleva až třetina z nájemní ceny

Výstup na Triglav

Odkazy na zdroje informací

Pro usnadnění hledání informací zde uvádíme několik zajímavých odkazů na internetové zdroje informací na téma Výstup na Triglav. Uvedeny jsou zde pouze citace z nalezených článků, aby jste si mohli udělat představu jakých témat se odkazované články dotýkají. Neodkazujeme zde na fotogalerie, kde jsou pouze fotky s minimálním nebo žádným popisem.
Popis výstupu na horu Triglav: (www.horyevropy.cz)
   Konečně přicházíme na prostranství, kde stojí chata Triglavski dom na Kredarici. Po čtvrthodině, během které nevěřícně sledujeme protější skalní stěnu, ve které se jako mravenečci pohybují dobyvatelé nejvyšší Slovinské hory, se vydáváme na poslední kus cesty. Překvapivě zde nejsou lana, ale pouze železné tyče zatlučené do skály. A i ty místy chybějí. Rukou se sice můžeme přidržovat, ale jistit se pomocí úvazků není možné, neboť není do čeho zaklapnout karabinu. Na hřebenu je proto místy poměrně slušná zácpa. Dokončujeme výstup jsme na vrcholku malého Triglavu v nadmořské výšce 2 725 m. Provoz je zde velký, množství sestupujících lidí taktéž, takže často stojíme a vzájemně se pouštíme. Konečně se ocitáme na vrcholku Triglavu v nadmořské výšce 2 864 m. Ten je překvapivě tvořen poměrně velkým plochým prostranstvím, na němž byla vybudována v roce 1895 plechová věž Aljažev stolp. Jedná se o nouzovou skrýš pro několik lidí při častých bouřkách. Nechal ji zde zbudovat Jakop Aljaž, slovinský duchovní a skladatel...
(Zobrazena je pouze nesouvislá citace z odkazované stránky)
Popis výstupu na vrchol Triglav - Julské Alpy: (dohor.sweb.cz)
   Cesta vede přímo z Trenty - vychází se kousek nad ní údolím Zadnjica. Ještě asi 2 km (půl hodiny pěšky) lze jet autem a parkovat tam, zákaz stanování. Cesta podle průvodce trvá 4,5 h, ale my s přestávkama, jídlem a neustálým oblékáním a svlékáním pláštěnek jsme šli 6,5 h. Převýšení je sice 1600 m, ale cesta byla budována vojáky v období 1. světové války, a proto je nepředstavuje větší problém. Pod nástupem do zajištěné cesty na Triglav je možno ještě odbočit na sedlo Luknja. Cesta je občas zajištěná, ale úvazky potřeba nejsou. Lana jsou spíš na přidržení. Z Triglavu vede cesta na Dom Planika přes ostrý a úzký hřeben na Malý Triglav (1 h). Dom Planika je podobný jako Tržaška Koča, jen personál je příjemný. Ceny jsou podobné. Cestou z Domu Planika na Dolič (1 h) je velké místo na stany...
Sponzorované odkazy:
TRIGLAV - 2865 m.n.m., Slovinsko - Cestopis: (www.turistika.cz)
   V obci Mojstrana se vydáváme odbočkou k Aljaževu domu - (1015m.n.m.), vjíždíme do národního Triglavského parku. I zde platíme za parkovné, cena je cca 2 eura. Hodinky ukazují 8 hodin, je krásné slunečné počasí, nad parkovištěm se týčí skalní masív Stenar (2501m.n.m.). Převlékáme se, kontrolujeme výstroj i výzbroj a vydáváme se směr Aljažev dom. Všechny výstupové cesty na Triglav z Aljaževu domu vedou pod žseverní triglavskou stěnu, která svou kolmostí a výškou nahání strach. Nicméně i zde se najdou výstupové cesty. Stoupání v této části výstupu začíná pozvolně, postupně se po cestě nacházejí pomocné úchyty v podobě kovových madel až po ocelová lana. Potkáváme protijdoucí. Po zralé úvaze nasazujeme úvazky, k němu smyce s karabinami, ferrátové sety necháváme v batohu. Ochranu hlavy taky nepodceňujeme, nasazujeme přilby...
(Zobrazena je pouze nesouvislá citace z odkazované stránky)
Triglav, Slovinsko - Alpské výstupy: (www.cumbres.cz)
   Následně se v místě zvaném Begunjski studenec naše cesta opět spojila s cestou Prag, aby společně pokračovaly po náhorní planině až k dalšímu ukazateli (2200m) pod horou Begunjski vrh (2461m). Nalevo je možné jít si odpočinout do 35 minut vzdálené chaty Dom Valentina Staniča (2332m). My jsme však pokračovali rovně směrem k 1 hodinu a 15 minut vzdálené chatě Triglavski dom na Kredarici (2515m). Zde při přechodu orientačně náročnějších úseků náhorní vápencové pouště, která zde zbyla po jediném slovinském ledovci, nás dostihlo špatné počasí. Urychleně jsme na sebe navlékli pláštěnku, lehkou bundu Tilak Attack a zbývající tři čtvrtě hodinu jsme pospíchali schovat se do chaty. Triglavski dom (2515m) je nejvýše položenou slovinskou chatou. Cena ubytování pro členy Alpenvereinu je o 30% snížena na 9,80 Euro, pro nečleny pak 14 Euro. K tomu je nutné přičíst ještě ekologický poplatek ve výši 1,25 Eura a daň (taksa) ve výši 1,01 Eura. My jsme se na chatě zdrželi jen chvilku, protože počasí se opět zlepšilo a tak jsme se rozhodli dotáhnout náš výstup ještě téhož dne až do konce. Od chaty jsme vyrazili v 16:30. Ukazatel před nástupem do stěny Malého Triglavu (2725m) sliboval pouhých 60 minut chůze po úzkém hřebenu...
Triglav, výstup na nejvyšší horu Slovinska - Julské Alpy - TREKING.cz: (www.treking.cz)
   Ne nadarmoje okolí Triglavu vyhlášeno za národní park, dolina Sedmi Triglavských jezer je dokonce zapsána jako rezervace UNESCO. Toto pohoří je z České republiky poměrně snadno dosažitelné, po dálnici se sem dá autem dorazit za půl dne. Náležitě posilněni vyrážíme dále do doliny Triglavských jezer. Tato dolina patří k nejkrásnějším místům celé cesty. U chaty pak necháváme batohy a vyrážíme nalehko na Triglav. Postupujeme po chodníku, který zde byl vytvořen vojáky v 1. světové válce. Přibližně v polovině cesty na Triglav chodník opouštíme, chvíli poté stoupáme sutí až k nástupu do stěny Triglavu, kde poprvé na naší cestě potkáváme lana a další zpřístupňovací pomůcky. S jejich pomocí vystoupáme postupně skrz Triglavskou škrbinu a po cestěnad ní až na vrcholek Triglavu, který leží ve výšce 2 864 m nad hladinou moře. Bohuželvšak máme smůlu, protože je dnes vršek zahalen v mracích, a tak z avizovaných dalekých výhledů není nic. Sotva vidíme sami sebe a jakousi nepovedenou raketu, která 'zdobí' vrcholek. Po nezbytném fotografování navrcholu a v raketě se vydáváme na zpáteční cestu k batohům...
(Zobrazena je pouze nesouvislá citace z odkazované stránky)
Júlske Alpy - výstup na Triglav: (hiking.sk)
   Tiež sa všeobecne odporúča ísť na via-ferraty s istením . Mala som trošku obavy, že my žiadne istenie nemáme, či to zvládneme. Neboli sme výnimočne zdatní, takí bežní turisti. Ale zvládli sme to naozaj v pohode. Pri peknom počasí je to len šaškovanie, ako som čítala v jednom článku a môžem potvrdiť. Obehli sme skupinku Maďarov, ktorá sa náramne istila. A iba ich to zdržiavalo. Chata Triglavský dom Cestou hore sme mali krásne slnečné počasie, možno slnko až moc pražilo a nemali sme až také zásoby vody. Zásoby vody naozaj nepodceňujte. Triglavský dom ja na priamej ceste na Triglav, žiadne zachádzky. My sme sa teda rozhodli pre nocľah na Triglavskom dome. Na ďalší deň ráno sme vstávali ešte pred východom slnka a išli hore na Triglav. Počasie nám až tak nežičilo ako deň predtým. Cestou na Triglav prechádzali viaceré oblaky, na vrchole aj spŕchlo. Od Triglavského domu hore sú to viac-menej samé via-ferraty, ale dá sa to prejsť v pohode, žiadne horolezecké úseky...
Triglav - výstup: (www.cestovatele.info)
   Lezci se šněrují do ferratového setu, nasadí přilbu a v zástupu odcházejí 8:35 na výstup na Triglav (2864 m. n. m.) . Co s námi, zůstaly jsme tam tři holky a pět kluků, kteří byli rozhodnutí už předem, že ferraty nepůjdou, ale zkusí dobýt Triglav z druhé strany, kde prý vede přístupnější stezka bez povinného jištění, mají originál mapu, na které je aspoň něco vidět, na rozdíl od těch našich zkopírovaných. Dolič (2164 m. n. m.) Krátce po 10 hodině střídavým stoupáním a klesáním dorazím s kluky na Dolič (jen pár krátkých úseků se skobami a lany) a následnou Tržašku Koču , kde dáváme přestávku. Dvě holky dorazí půl hodiny po nás, s tím, že jim to pro dnešek stačí a zůstanou tam na kafe při kterém se budou opalovat. V tom okamžiku jsem se rozhodla, že výstup na Triglav s kluky zkusím. První hodina mírného stoupání není až takový problém, v podstatě obcházíme masiv z druhé strany, abychom se dostali přímo pod Triglav . Když jsme však v poledne zůstali stát přímo pod kolmou stěnou, byla jsem rozhodnutá tam zůstat a počkat na ně. Zdálo se mi nemožné lézt po té úzké římse. Když jsem ale vylezla první stupačky, zjistila jsem, že výstup nebyl tak hrozný...
(Zobrazena je pouze nesouvislá citace z odkazované stránky)
Triglav - Wikipedie: (cs.wikipedia.org)
   Triglav je nejvyšší hora Slovinska a celých Julských Alp . Nachází se v Triglavském národním parku . Je zobrazena též na slovinském státním znaku a vlajce . Své pojmenování získala podle starodávného slovanského božstva, jehož tři hlavy zastupovaly v lidové mytologii nebe, zemi a podzemní říši. Prvovýstup Triglav byl poprvé zdolán třemi slovinskými horaly v r. 1778 . Zhruba od poloviny 19. století se v rámci probouzejícího slovinského národního povědomí stalo mezi inteligencí jakousi národní povinností vylézt na tuto horu. Tento nepsaný zákon platí dodnes, každý Slovinec by měl na Triglav vylézt alespoň jednou za život. Turistická sezóna je v Julských Alpách od června do října a v tuto dobu se po třech hlavních výstupových trasách valí neuvěřitelná spousta turistů od perfektně vyzbrojených výprav až po rodinky s dětmi v keckách. K pádům dochází zřídka. Na vrchol vede několik různých tras různé obtížnosti. Jedna z nejběžnějších vede od chaty Aljažev dom (1015 m n. m.) po tzv. Tomiškově cestě k chatě Triglavski dom (2515 m) a dál na Malý Triglav (2725 m) a na samotný vrchol Triglavu (2864 m)...
Výstup na Triglav (2865 m.n.m.): (fajnofky.blog.cz)
   Je mlha a asi i chladno, ale všichni postupně odhazujeme první, druhou vrstvu. Tričko je tak akorát. Vylezli jsme nad mraky, nad námi azurová obloha, sluníčko. Máme krásný výhled na Triglav, který zdá se skoro na dosah, ale my už teď víme, že na něj dosáhneme až zítra. Petr zjišťuje, že Dom Planika (2401 m.n.m) je stále v provozu, a protože je blíž než Triglavski dom, míříme tam. Za 22 Eur (já protekčně jen 12 Eur) máme každý svou postýlku a to je asi tak všechno J. Turecký záchod, který o sobě dává vědět i přes zavřené dveře, se splachuje vodou z konve, pitnou vodu si lze koupit v PET lahvi za 4,40 Eur a voda na umytí tu není vlastně žádná. Celá výstupová trasa od chaty Planika je spíše chodivá než lezecká, aspoň si člověk pořádně užije výhledy na okolní skaliska. Na vrcholu zkoušíme, kolik se nás vejde o 'rakety', uvnitř totiž nefičí. Není důvod se tu dlouho zdržovat, ale dolů se musíme vrátit buď stejnou cestou nebo jinou zasněženou a nejištěnou, tedy více nebezpečnou...
Poznámky návštěvníků:
Nikdo zatím k této stránce nepřidal vlastní zkušenosti, informace ani názory. Buďte první a podělte se s ostatními o své pozitivní i negativní dojmy a pomozte zkvalitnit, doplnit nebo opravit informace na této stránce.
Toto je místo pro Vaše poznámky a informace. Pokud máte i Vy nějaké zajímavé informace k tomuto místu, neváhejte a podělte se o ně s ostatními.
Facebook - přidejte informace nebo vlastní komentář k této stránce:
Aby komentář viděli i Vaši přátelé, zaškrtněte políčko 'Zveřejnit taky na Facebooku'.
Facebookové stránky ALPY.NET:
Přidejte se ke skupině fanoušků těchto webových stránek na Facebooku a sledujte tam nejaktuálnější informace, diskutujte, ptejte se a sdílejte informace s ostatními milovníky Alp nebo se svými přáteli.
Nepřehlédněte:
Cumberland Wildpark Grünau (video)
Cumberland Wildpark Grünau je Zoopark o rozloze 60 hektarů s tradičními venkovskými restauracemi uprostřed hor a lesů. Všechny cesty jsou schůdné i s kočárkem či na invalidním vozíku.

Jezero Laudachsee (video)
Jen kousek východně od jezera Traunsee je uprostřed hor jezero Laudachsee, které je v létě na horské jezero poměrně teplé. V zimě si na něm můžete ale bez problémů zabruslit.

Lyžařské oblasti v rakouských Alpách, přehled skiareálů, informace pro lyžaře
V popisu rakouských lyžařských středisek naleznete sněhové zpravodajství, aktuální počet vleků a lanovek v provozu, mapku lyžařského areálu, stručný popis ski areálu, kontakty na lyžařské školy, předpověď počasí, videa z oblasti, ceny skipasů, informace o ubytování v okolí a další informace.

Lyžařské středisko Sölden
Skiareál Sölden je na konci údolí Ötztal v rakouském Tyrolsku. V horní části lyžařského areálu jsou dva ledovce - strmější Rettenbach a mírný Tiefenbach. S nedostatkem sněhu zde v celé dlouhé zimní sezóně nebývá žádný problém, v každém případě spodní část lyžařského areálu může být i uměle zasněžována.

Jezero Offensee (video)
Trochu zastrčené jezero Offensee najdete na západním konci pohoří Totes Gebirge v nadmořské výšce 649 m. Jezero je snadno dostupné i autem, je vhodné ke koupání i k procházkám.

Alpbach: sjezd podél Verbindungsbahn po červené sjezdovce číslo 13
Video z oblasti Alpbach - Wildschönau. Sjezd od horní stanice kabinové lanovky Verbindungsbahn po červené sjezdovce číslo 13.

Voda: Velká záhada (Letem světem)
Dva dokumenty, které představují úchvatné objevy, se kterými přišli vědci z celého světa, například z Ruska, Kazachstánu, Švýcarska, Izraele, Spojených států, Velké Británie, Rakouska, Japonska, Argentiny, Číny a Tibetu.

Vyberte si ubytování v Rakousku:
Pokud jste na této straně nenašli potřebnou informaci, zkuste ji vyhledat: