Typ na jednodenní výlet v oblasti Mayrhofenu (Zillertal). Větší část cesty, minimálně okruh k chatě Edelhütte, se dá naplánovat jako nenáročný rodinný výlet s dětmi. Další část cesty až do sedla, které je jihozápadně od 2973m vysokého vrcholu Ahornspitze, zvládnou děti také. Záverečný výstup ze sedla na Ahornspitze je místy náročnější, ale žádná exponovaná místa ani zde nejsou. Občerstvení je možné na chatě Edelhütte.

Cesta z Mayrhofenu přes Edelhütte na Ahornspitze

Typ na výlet

Ahornspitze
   Tato cesta začíná na jižním konci tyrolského údolí Zillertal v Mayrhofenu. Auto můžete nechat zaparkované na velkém parkovišti přímo u lanovky Ahornbahn nedaleko centra Mayrhofenu. Parkování je zde zdarma. K překonání prvního stoupání s výškovým rozdílem 1295 m pomůže kabinová lanovka Ahornbahn. Lanovka byla v době svého spuštění v roce 2007 největší lanovku v Rakousku. Kabina má kapacitu 160 osob a za necelých 7 minut rychlostí až 36 km/h vystoupá do nadmořské výšky 1966 m na Ahorn Plateau. Pokud máte u sebe Zillertal Aktivcard, tak múžete jet lanovku zcela zdarma. Od horní stanice lanovky už ale musíte šlapat pěšky. U lanovky se nazapomeňte podívat na čas posledního odjezdu dolů do údolí.
Sponzorované odkazy:
Mapa trasy výstupu na Ahornspitze
Ahornspitze od lanovky Ahornbahn (Ahorn Plateau), Filzenkogel
Ahornspitze od lanovky Ahornbahn (Ahorn Plateau). Zelený vrhol vpravo je Filzenkogel.
   Cesta mezi horní stanicí lanovky Ahornbahn a chatou Edelhütte trvá zhruba 1:30 hod a za hezkého počasí bývá poměrně frekventovaná. Jedná se o širší pěšinu, která vede traverzem příkrého svahu, mírně z kopce i do kopce i částečně lesem až dojde na rozcestí. Vlevo dole teče potok Föllenbergbach a kousek za ním je vidět salaš. Často se zde pase dobytek. Od rozcestí vedou dvě cesty. Obě končí u chaty Edelhütte.
   Cesta odbočující vlevo sestupuje nejdříve dolů, kde před salaší přechází přes potok Föllenbergbach. Potok pramení na úbočí Filzenberg, má délku něco málo přes 4 km a dole v údolí se vlévá do říčky Ziller. Salaš je v nadmořské výšce asi 2025 m. Za salaší začíná poměrně strmé serpentinovité stoupání. Cesta vede stále po pěšině po loukách a vystoupá až k chatě Edelhütte.
   Pokud se vydáte z rozcestí cestou rovně dál (vpravo), tak půjdete širší pěšinou stále vzhůru po úbočí Filzenkogelu a Toreggenkopfu a velkým obloukem se budete postupně stáčet vlevo k chatě Edelhütte. I tato cesta ve své horní části překračuje potok Föllenbergbach.
Pohled od Edelhütte zpět na obě cesty a rozcestí. Dole je vidět salaš.
Chata Edelhütte (Karl von Edel-Hütte) je v nadmořské výšce 2238 m.
Edelhütte
Edelhütte - by Axel Mauruszat (Own work) [CC BY 3.0 de], via Wikimedia Commons
Edelhütte bývá otevřená od poloviny června do konce září. V chatě je možné občerstvení i ubytování. Kapacita je 20 postelí v pokojích a 60 postelí ve společných noclehárnách (Matrazen Lager).
   Od chaty Karl von Edel Hütte zbývá k vrcholu Ahornspitze ještě asi 2:45 hod. Dejte pozor na dobu zbývající do odjezdu poslední lanovky zpět dolů do Mayrhofenu. Pro výstup na Ahornspitze a návrat zpět až k lanovce budete potřebovat ještě asi 5 hodin. Sestup od horní stanice lanovky dolů k parkovišti je sice možný, ale ne moc zajímavý a docela dlouhý.
   Cesta od Edelhütte na Ahornspitze vede po pěšině po loukách směrem přímo k vrcholu Ahornspitze. Později se ale stáčí vpravo a vede po suťovém poli do sedla vpravo od Ahornspitze. Cesta je značená a do sedla to trvá asi 1:45 hod. V sedle je rozcestí (neoznačené). Cesta vpravo vede do sedla pod vrcholem Toreggenkogel a dále pak klesá k chatě Edelhütte.
Začátek cesty od Edelhütte na Ahornspitze
suťové pole
Pohled ze sedla zpět
Pohled ze sedla k vrcholu Ahornspitze
   Vy se ale dáte ostře vlevo podél hřebene směrem k cíli na vrcholu Ahornspitze. Sedlo je v nadmořské výšce asi 2670 m a k vrcholu bude cesta trvat ještě asi hodinu. Za větrného počasí může být výstup dost nepříjemný a pokud je mokro nebo dokonce námraza, dobře zvažte další postup. V případě bouřky se rozhodně co nejrychleji vraťte zpět k chatě.
   Cesta na vrchol je značená. Nejdříve stoupá jen mírně, dále je však stále strmější a začíná se klikatit po skalách i mezi nimi. Ahorn má vrcholy dva. Cesta vede až skoro pod první z nich (ten je turisticky nepřístupný) a tam se prudce stáčí vlevo. Terén je zde skalnatý a místy jištěný ocelovými lany. Cesta klesne až pod sedlo mezi vrcholy a pak už zbývá jen pár závěrečných metrů výstupu po skále nahoru k vrcholovému kříží. Z vrcholu v nadmořské výšce 2973 m je za hezkého počasí nádherný výhled.
Pohled z Ahornspitze k východu směrem k přehradě Zillergründl
Udělejte si radost a vyberte si dovolenou vašich snů:
Druhý z vrcholů Ahornspitze
Ahornspitze - vrcholový kříž
   Cesta zpět až k horní stanici lanovky Ahornbahn trvá z vrcholu více jak 2 hodiny a vede po stejné trase až k chatě Edelhütte. Od chaty můžete pokračovat jednou ze dvou různých variant cesty. Je to jediný úsek, po kterém nemusíte jít stejnou cestou dvakrát.
   Při cestě zpět si raději ponechte časovou rezervu. Pokud by vám lanovka ujela, je to sice nepříjemné, ale sestup pěšky do údolí k parkovišti je možný. Je ovšem nepříjemně dlouhý a trvá asi 2 hodiny. Někde se dá cesta zkrátit po sjezdovce.
Ahornbahn Ahornspitze - video
Orientační časy:
horní stanice lanovky Ahornbahn [1966m] ⇒ Edelhütte [2238m], 1:30
Edelhütte [2238m] ⇒ sedlo pod Ahornspitze [2670m], 1:45
sedlo pod Ahornspitze [2670m] ⇒ Ahornspitze [2973m], 1:00
Ahornspitze [2670m] ⇒ horní stanice lanovky Ahornbahn [1966m], 2:45
Brandberg (1020 m n.m.) orientační předpověď počasí:
Booking.com Booking.com
Kempy v okolí: (řazeno podle vzdálenosti vzdušnou čarou)
Poznámky návštěvníků:
Nikdo zatím k této stránce nepřidal vlastní zkušenosti, informace ani názory. Buďte první a podělte se s ostatními o své pozitivní i negativní dojmy a pomozte zkvalitnit, doplnit nebo opravit informace na této stránce.
Toto je místo pro Vaše poznámky a informace. Pokud máte i Vy nějaké zajímavé informace k tomuto místu, neváhejte a podělte se o ně s ostatními.
Facebook - přidejte informace nebo vlastní komentář k této stránce:
Aby komentář viděli i Vaši přátelé, zaškrtněte políčko 'Zveřejnit taky na Facebooku'.
Facebookové stránky ALPY.NET:
Přidejte se ke skupině fanoušků těchto webových stránek na Facebooku a sledujte tam nejaktuálnější informace, diskutujte, ptejte se a sdílejte informace s ostatními milovníky Alp nebo se svými přáteli.
Nepřehlédněte:
Výlet Schladming: vodopády Riesachwasserfall a jezero Riesachsee (video)
Riesach Falls jsou vodopády ve Schladminger Tauern, asi 10 km jihovýchodně od Schladmingu. Dva nejpůsobivější vodopády jsou známé jako Kleiner a Großer Riesachfall, druhý z nich má spád kolem 70 metrů.

Podrobný popis cesty Kitzsteinhorn - Alpincenter ⇒ Mooserboden
Tato nádherná vysokohorská cesta je v oblasti Glockneru blízko známých turistických středisek Kaprun a Zell am See. Vede od spodní stanice vrcholové lanovky na Kitzsteinhorn (Gipfelbahn) přes sedlo Nördliche Kammerscharte ve výšce 2 636 m n.m., kolem usedlosti Fürthermoaralm až k přehradní nádrži Mooserboden (2 036 m n.m.).

Rakouská dálniční známka
Kolik stojí rakouská dálniční známka. Kam se nalepuje. Dá se koupit přes internet? Jak funguje elektronická dálniční znánka. Na kterých úsecích dálnic není potřeba. Kompletní informace o rakouských dálničních známkách.

Cesta z Mayrhofenu přes Edelhütte na Ahornspitze

Lyžařské středisko Sölden
Skiareál Sölden je na konci údolí Ötztal v rakouském Tyrolsku. V horní části lyžařského areálu jsou dva ledovce - strmější Rettenbach a mírný Tiefenbach. S nedostatkem sněhu zde v celé dlouhé zimní sezóně nebývá žádný problém, v každém případě spodní část lyžařského areálu může být i uměle zasněžována.

Jízda na motorce přes Pyhrnpass (video)
Na videu je jízda na motorce přes sedlo Pyhrnpass ve směru od Liezen přes Pyhrnpass na sever k Spital am Pyhrn po jedné z důležitých rakouských silnic B138.

Bad Ischl - prohlídka města (video)
Bad Ischl je známé rakouské lázeňské město. Město má dlouhou historii a je charakteristické jako letní sídlo císařského dvora. Leží v jižní části Horního Rakouska u řeky Traun v centru oblasti Solné komory.

Pokud jste na této straně nenašli potřebnou informaci, zkuste ji vyhledat: