Grosser Priel - informace a odkazy. Na našich stránkách o Alpách se podrobně zabýváme popisem jen omezeného okruhu oblastí. Achychom Vám usnadnili hledání na internetu, uvádíme zde zajímavé odkazy na další internetové zdroje informací na téma Grosser Priel. Uvedeny jsou zde pouze citace z nalezených článků, aby jste si mohli udělat představu jakých témat se odkazované články dotýkají. Většinou neodkazujeme na fotogalerie, kde jsou pouze fotky s minimálním nebo žádným popisem.
  Last minute ubytování v Rakousku - sleva až třetina z nájemní ceny

Grosser Priel

Odkazy na zdroje informací

Pro usnadnění hledání informací zde uvádíme několik zajímavých odkazů na internetové zdroje informací na téma Grosser Priel. Uvedeny jsou zde pouze citace z nalezených článků, aby jste si mohli udělat představu jakých témat se odkazované články dotýkají. Neodkazujeme zde na fotogalerie, kde jsou pouze fotky s minimálním nebo žádným popisem.
Grosser Priel - Bert-Rinesch Klettersteig: (www.horyinfo.cz)
   S označením začátku zajištěné cesty a výrazné červené značení. Cestou č. 260 do výrazného sedla Brotfellscharte mezi vrcholy Grosser Priel a Brotfall. Z něj v serpentýnách sestup do kotliny Kühkar a dále až na značenou cestu č. 201. Z tohoto místa je možno se ještě bez větších komplikací vrátit zpět pod nástup. Druhá část je dlouhý traverz ze sedla až pod systém žebříků (obtížnost C). Tady už opravdu začíná skutečná ferrata. Exponovaný traverz ve druhé části výstupu. Opravdu ne vždy je k dispozici tolik ocelových kramlí, kolik by si člověk přál Třetí část (obtížnost C/D, D) by se dala nazvat: 'Leze leze po železe, nedá pokoj až tam vleze!'. Skutečnost je taková, že opravdu po celou dobu výstupu nejstrmější, místy převislou částí stěny téměř neslezete ze žebříku nebo z ocelových kramlí. Jedná se o nenáročný skalnatý hřebínek padající z vrcholu Grosser Prielu k jihu...
(Zobrazena je pouze nesouvislá citace z odkazované stránky)
Grosser Priel - skialpy: (www.alpyn.cz)
   Po strmém úvodu už je další cesta k chatě pohodová. Na chatě jsme v 10 hodin, tedy za tři hodiny. Je tady rušno. Ta horská služba zde má nějaké záchranářské cvičení. Každou chvíli vyráží po skupinách někam nahoru. Nahoře se stáčíme doprava a stoupáme opět na lyžích po široké planině směrem k Prielu. Otvírá se nám nádherný pohled na západní hřeben Prielu. Ten zdoláváme opět raději bez lyží jako ostatní. Jde to bez problémů. Cestou potkáváme celkem asi deset lidí, takže žádné velké davy. Ve čtvrt na tři jsme na vrcholu. Chvíli se kocháme úžasnými výhledy, ale hodně to tu fičí, tak se brzy vydáváme zpět. Sjíždíme výstupovou cestou. Ten strmý žlab spíše sešoupáváme, je to hodně rozhrabané od lidí a trochu zmrzlé, tak to není nic moc báječnýho. O to více si však užíváme dlouhý sjezd dolinou k chatě. Čím níže, tím je sníh měkčí a jede se pohodověji. Za hoďku jsme na chatě...
Sponzorované odkazy:
Grosser Priel: (www.fhg.cz)
   Vstříc jednomu z nejbližších zajímavých alpských vrcholů vyrážíme v sobotu. Dáváme si radlery a přes rozkvetlou louku koukáme na panorama Grosser Priel 2515m, Brotfall 2380m a Spitzmauer 2446m, je to velkolepý pohled přes celé údolí, náš cíl se tyčí pořádně vysoko! Ještě kus se jde po široké cestě po rovině, pak už začíná ostré stoupání. Pěšina se klikatí serpentinami svahem strmě vzhůru, okolo se valí potoky v kaskádách a vodopádech, kolem jednoho 20timetrového se přímo jde. Asi po hodině stoupání po rozkvetlých loukách začíná sněhové pole, nasazujem mačky, bez nich by to šlo jen velmi obtížně. I hůlky se dost hodí, sníh je hluboký a měkký, neboť už ani v noci nemrzne, a sklon dost prudký. V jednom místě se míjíme se skupinou kamzíků. Dostáváme se mezi vrcholy do horského kotle Kuhkar, za kterým se svah ještě více nastrmí, závěrečné stoupání do sedla v prudkém sklonu je velmi namáhavé, i mačky často podjíždí a spalující slunce se navíc ještě odráží od sněhu, zpocení jsme až za ušima. Těsně pod sedlem je i několik ocelových lan jistících nejstrmější části, ale nic dramatického to není...
(Zobrazena je pouze nesouvislá citace z odkazované stránky)
Popis cesty Bert-Rinesch-Steig na Grosser Priel: (dohor.sweb.cz)
   V Hinterstoderu (605 m.n.m.) lze zaparkovat na parkovišti Johannishof asi 2 km za vesnicí. Zde začíná turistická značka na Grosser Priel a Spitzmauer (2446). Jde se asi půl hodiny dolinou a pak se začne strmě stoupat pod materiálovou lanovkou k chatě Prielschutzhaus (1420). Ceny jsou zde následující: pokoj 9,20 €, Matrazenlager 6,20 €, Notlager 3,20 € Na Grosser Priel je možno jít normální cestou nebo ferátou. Vzhledem k tomu, že se sejde zpět k chatě, je záhodno si zde v kleči nechat batohy. Ferata (Bert-Rinesch-Steig) je klasifikována C/D. Od chaty k nástupu se jde asi 45 minut s převýšením 400 m. Cesty na Grosser Priel i Spitzmauer vedou od chaty společně a kus po rozdělení obou cest se odděluje cesta k feratě. Vlastní ferata je dlouhá 1300 m a převýšení 660 m. Je poměrně vzdušná, hodně silová a dost členitá. Jde se po hřebenu, kolmou (místy převislou) stěnou, traverzem po hladkých plotnách. Ve stěně je dost žebříků a kramlí...
Ondrovy stránky - Großer Priel: (ondran.ic.cz)
   Ačkoli to byla klasifikace D (A-E) a my na žádném hromosvodu pořádně nebyli, pro tu legraci a adrenalin jsme si řekli, že to zkusíme - jako správní Češi. A navíc dle průvodce čas 2-5 hodin, či kolik, to je pohoda, ne? Ráno se vstáválo pozvolna, uvařila se snídaně, zabalily věci a my jsme jako první vyrazili šlapat stopu k nástupu na ferratu asi o 3OO výškových metrů výše. Počasí bylo oproti včerejšímu dni nádherné, a tak jsme si to řádně užívali. Po dvou hodinách jsme stáli u prvního hromosvodu, který nás hned zpočátku prověřil obtížností C/D (aspoň myslím), zda na to vůbec máme. A samozřejmě, že ano. To už nás došli i ostatní, kteří se do ferraty pustili s námi - 3x Brněnský + 2x Pražský výběr. Prvotní nadšení z ferratování nás však přešlo, poněvadž lehké úseky byly totálně zasypané sněhem, a tak jsme musel hrabat. Zejména Gor, zvaný též 'Fréza'. Hrabal jako o život, abychom my ostatní mohli postupovat směrem k vrcholu a když nemohl, vystřídal jsem ho. Dlouho jsme traverzovali vysoký hřeben, metry nenaskakovaly, ale pak přišly kolmé a převislé žebříky za 'D' a valili jsme metry tak, jak nám to vyhovovalo...
(Zobrazena je pouze nesouvislá citace z odkazované stránky)
Klettersteig na Grosser Priel: (hodas.org)
   Ráno vstáváme za kuropění, protože nás čeká těžký klettersteig na Grosser Priel 2524m. Posnídáme, zabalíme, vychází sluníčko a nádherně osvítí vrchol Spitzmaueru. Za ranního sluníčka a jasné oblohy vypadají bílé vápencové vrcholy tak nějak majestátně a romanticky. S mastnýma rukama jsem se hrdinně postavil pod první lano klettersteigu, hned první úsek byla kolmá stěna, kde se člověk musel na laně přitáhnout a vyhoupnout nahoru. S potěšením, že si dneska pěkně zalezu se chytám lana, tento úsek mi přece nemůže dělat problémy. Po chvíli se skupina před námi zastavila, to je neklamné znamení že je před námi opět nějaké exponované místo. Mám obrovské štěstí, že jsem si ráno přibalil do batohu cyklistické rukavice a hned po nich sáhnu...
Ferraty na Spitzmauer a Grosser Priel: (www.modry-petr.cz)
   Jde se testovat síly na Spitzmauer, aby se ukázalo, jestli máme na Grosser Priel 2 515 m n. m. Každopádně, Spitzmauer má 2 446 m n. m., takže sníh tam bude. A ferrata začíná! Vyráží se z chaty v 1 420 m n. m. na Grosser Priel 2 515 m n. m. Tisíc sto metrů nahoru. Fuj. Nenapadá mne tady moc, co psát. Budu cvičit, sliboval jsem. Bylo mi strašný vedro i v zimě, co byla kolem. Chvílemi jsem se příšerně bál, obzvlášť ve chvíli, kdy jsem se podíval pod sebe, zamotala se mi hlava a došlo mi, že mám závrať. Zbytek cesty jsem se prostě dolů nedíval. Ale nahoře ... to se musí zažít. Mám to. A večer pivo a steak. A ráno domů. Prší. Nevadí. Ostatně, co byste čekali v Rakousku na podzim...
(Zobrazena je pouze nesouvislá citace z odkazované stránky)
VHT - Grosser Priel - Totes Gebirge: (www.horskycubky.estranky.cz)
   Dát dohromady partičku lidí byl však větší problém než vybrat samotný cíl. Ale nakonec i to se povedlo, takže v pátek 13. vyrážíme služebním vozem mafie směr Hinterstoder zdolat místní kopeček zvaný Gross Priel. Stojíme na terase chaty Prielshutzhaus 1420 mnm. My bereme jeden batoh s čajem a sušenkama a vyrážíme se juknout kol Brotfallu (2360mnm) nad soutěsku Klinserschlucht. Je zajištěna lanem, které je pro nás bohužel po většinu cesty shované pod sněhem.Výšvih do sedla Brotfallscharte, jež jenom o dvacet metrů níž než samotný vrchol Brotfall, nám zabírá dobrou půlhodinu, při které nás dohání pár ve středním věku...
Poznámky návštěvníků:
Nikdo zatím k této stránce nepřidal vlastní zkušenosti, informace ani názory. Buďte první a podělte se s ostatními o své pozitivní i negativní dojmy a pomozte zkvalitnit, doplnit nebo opravit informace na této stránce.
Toto je místo pro Vaše poznámky a informace. Pokud máte i Vy nějaké zajímavé informace k tomuto místu, neváhejte a podělte se o ně s ostatními.
Facebook - přidejte informace nebo vlastní komentář k této stránce:
Aby komentář viděli i Vaši přátelé, zaškrtněte políčko 'Zveřejnit taky na Facebooku'.
Facebookové stránky ALPY.NET:
Přidejte se ke skupině fanoušků těchto webových stránek na Facebooku a sledujte tam nejaktuálnější informace, diskutujte, ptejte se a sdílejte informace s ostatními milovníky Alp nebo se svými přáteli.
Nepřehlédněte:
Jezero Almsee (video)
Na severním okraji pohoří Totes Gebirge je krásné jezero Almsee, které je snadno dostupné autem a kolem kterého vede hezká procházková trasa. Zároveň je zdejší parkovište i vhodným nástupním místem pro náročnější tůry.

Rakouská dálniční známka
Kolik stojí rakouská dálniční známka. Kam se nalepuje. Dá se koupit přes internet? Jak funguje elektronická dálniční znánka. Na kterých úsecích dálnic není potřeba. Kompletní informace o rakouských dálničních známkách.

3K K-ONNECTION Kaprun - Maiskogel - Kitzsteinhorn (video)
Z centra Kaprunu šesti lanovkami až na Kitzsteinhorn do výšky 3 029 metrů. Tento řetězec lanovek má celkem 12 km. Překonané převýšení 2 261 metrů je největší ve Východních Alpách.

Jízda na motorce přes Pyhrnpass (video)
Na videu je jízda na motorce přes sedlo Pyhrnpass ve směru od Liezen přes Pyhrnpass na sever k Spital am Pyhrn po jedné z důležitých rakouských silnic B138.

Vysokohorská silnice Grossglockner Hochalpenstrasse
Alpská vysokohorská silnice Großglockner Hochalpenstraße vede jednou z nejkrásnějších částí národního parku Vysoké Taury (Hohe Tauern) – od střediska Fusch a osady Ferleiten na severní straně do městečka Heiligenblut na straně jižní.

Placené úseky rakouských silnic
Na této stránce najdete ceny za průjezd vysokohorskými silnicemi, ceny za použití vybraných tunelů, dálničních tunelů i některých zvlášť placených úseků dálnic.

Brixen: sjezd po modré sjezdovce číslo 3 (Zinsberg abfahrt)
Sjezd po pohodové modré sjezdovce číslo 3 Zinsberg abfahrt ve skiareálu Brixen im Thale - SkiWelt. Sjezdovka je vhodná pro začátečníky.

Vyberte si ubytování v Rakousku se slevou:
Pokud jste na této straně nenašli potřebnou informaci, zkuste ji vyhledat: